نزدیک به سحر

(نزدیک به سحر)کسانی که امنیت را بر آزادی ترجیح می دهند نه شایستگی آزادی را دارند نه لیاقت امنیت را.(نزدیک به سحر)

ما هستیم...

۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

احمدی‌نژاد: اشکالی ندارد که کسی لیسانس بگیرد و راننده تاکسی باشد!

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما بخشهایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در سفر استانی دولت به استان گلستان را منتشر کرد که در آن، وی با انتقاد از فشارهایی که برای استخدام و ایجاد کار به دولت وارد می‌شود، می‌گوید: کسی که لیسانس گرفته و فرضا راننده تاکسی می‌شود از این موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسی بودن شغل بدی است؟ شغل شریفی است!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که وزارت علوم باید رشته‌های دانشگاهی را مدیریت کند، گفته است: ما چقدر لیسانس تاریخ، جغرافیا، ادبیات و علوم سیاسی می‌خواهیم. فقط با لیسانس علوم سیاسی، کسی سیاستمدار نمی‌شود یا فقط با گرفتن لیسانس مدیریت کسی مدیر نمی‌شود.
وی با بیان این‌که مثلا ما مهندس کشاورزی داریم که با سختی سر مزرعه و زمین کشاورزی می‌رود، خاطرنشان کرده: در حالی که فردی که مهندس کشاورزی است باید با زمین سر و کار داشته باشد و با آن از نزدیک آشنا باشد.
احمدی‌نژاد با اشاره به فشارهایی که به دولت جهت استخدام وارد می‌شود، افزوده است: کسی که لیسانس گرفته و فرضا راننده تاکسی می‌شود از این موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسی بودن شغل بدی است؟ شغل شریفی است.
رئیس دولت ادامه داده: مثلا به کسی که لیسانس دارد می‌گوییم برود مغازه باز کند از این موضوع ناراحت می‌شود و می‌گوید من لیسانس دارم و از این سخن ناراحت می‌شود. مگر این کارها بد است؟ پس چه کسانی باید این کارها را انجام دهند؟
وی در عین حال در سخنانش به وجود منابع ارزی بی‌نظیر در اختیار دولت اشاره کرده و بدون اینکه به علت ناکامی‌ها در اشتغال‌زایی با وجود این منابع اشاره کند، گفته است: در اوایل دولت نهم ‌‌۴٩ میلیارد دلار بدهکار بودیم و این بدهکاری در حال حاضر به ‌‌١۵ میلیارد دلار رسیده است و در طول این مدت نیز وامی نگرفته‌ایم و قرض نکرده‌ایم و ذخایر ارزی‌مان نیز بالا رفته است.
بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است: برای تامین نیازهای ایران مجبوریم که در مدیریت جهان وارد شویم و برای اصلاح وضعیت جهانی قیام کنیم. مسوولیت ما امروز سنگین است و امروز ساختن ایران در واقع باز کردن راه به سوی تمام بشریت است.
وی همچنین در بخش دیگری گفته است: متاسفانه بعضا برخی صحبت‌هایی را می‌شنویم که نمی‌دانیم آن‌ها را برخی از کجا آورده‌اند. مثلا می‌گویند حجم فعالیت مفید هر کارمند در ایران در طول ساعت کاری یک روز ‌‌٢٠ دقیقه است یا مثلا می‌گفتند سرانه مطالعه هر نفر در ایران یک دقیقه است که من چند سال پیش در دیدار با مدیران وزارت ارشاد گفتم این حرف‌ها و سخنان چیست. مردم مطالعه می‌کنند، خارج از کتاب‌های درسی مردم در زمینه‌های مختلف مطالعه می‌کنند، تاریخ می‌خوانند، رمان می‌خوانند، مجله و روزنامه مطالعه می‌کنند و بعدا نیز اعلام شد که سرانه‌ مطالعه در ایران ‌‌٢٧ دقیقه است.
احمدی نژاد ادامه داده: البته ممکن است برخی از افراد بگویند کاری را که با پنج امضا در روند معمولی حل می‌شود با دو امضا نیز می‌شود حل کرد که این حرف درست است و این موضوع به مقررات و قوانین ما برمی‌گردد که باید اصلاح شود ولی این‌که می‌گویند حجم فعالیت مفید هر کارمند ‌‌٢٠ دقیقه است یعنی این‌که هفت ساعت و ‌‌۴٠ دقیقه فعالیت کارمندان ما به کار غیرمفید اختصاص داده می‌شود. این حرف درستی نیست و اینگونه نیست. ممکن است چند نفر زیرآبی بروند (!) ولی این سخن که گفته می‌شود حرف درستی نیست و کارهایی که در کشور می‌شود حاصل کار همه است.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1389 نزدیک به سحر.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی حنبش سبز